2010. január 22., péntek
Károly beteg
Hétvégén egy 3 napos túra keretében lenyomtunk 1.500 km-t, és hazafelé már fura hangokat hallottam az első kerekek felől, főleg kanyarodásoknál, valamint plusz nyikorgást a bal első futómű felől, de csak gázadáskor. Így tegnap kicsit aláfeküdtem birodalmi rombolónknak. Az első hiba oka hamar meglett, gyakorlatilag az első abroncsok belső futófelülete nem létezett, már a fém hálón gördültek a kerekek. Szóval ez azonnali csere, nem akarok leszállni egy útról se, így eltámogattam a gyógyítóba, ahol gyorsan kapott két új gumit (175$), meg közölték, hogy eléggé kivannak a lengőkar szilentjei, lóg az egész futómű mint kacsafasz az etetőbe, ezért is koptak el így a gumik. Javításukra kaptam egy 320$-os árajánlatot (kb 55e Ft). Ért itt valaki ehhez? Reális ez az ár a szilentek cseréjéért? Fontos ezt kicserélni, pár hónapot kibír így nem? A nyikorgással kapcsolatban pedig motortartó bakra gyanakodtam, mert néha indításnál mintha ki akarna szakadni a motor, megtekeri az egész karosszériát. És hát ugye ilyen hibákon nőttem fel édesapám büntetőjárgányával. Vizsgálódtam tovább, és észrevettem, hogy lóg picit a kocsi bal eleje, sokkal kisebb a tér a kerék és kerékjárati ív között, mint a másik háromnál. Megnyomkodtam a lengéscsillapítót, és már köszönt is vissza a nyekergés. Ugyh valószínűleg az a lengéscsillapító is inkább lenne már egy kenguru erszényében, mint ebben a kocsiban. Ha van esetleg köztetek igazi keményvonalas autóbuzi, akinek a kisujjában van a trapéz lengőkaros felfüggesztés (vagy csak alaposabb mechanikai alapismeretekkel rendelkezik nálam), nyugtasson már meg, hogy elmegy ez így még 5-6.000 km-t. Köszönöm.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
5-6 ezret elvileg el kéne, h menjen, de ugyanúgy meg fogja zabálni a gumi belső felét arról nem beszélve, h a futómű többi része is kuka lesz...
VálaszTörlésde 6e km alatt csak nem zabálja szét a vadiúj gumikat. bár 2 centit simán lötyögtek a lengőkarok. na mindegy, lényeg, hogy ne álljunk Föld körüli pályára.
VálaszTörlés